vrijdag 19 augustus 2011

DezeWeekZagIk (DZWI)

Mijn 2e rode Ford Mondeo.
Stil op haar plekje voor de schuur staan.
Ze keek me een beetje zielig aan.
Net of ze wist dat het niet lang meer zou gaan duren.



Vorige week bracht ze me naar een garage waar ik, eindelijk naar lang zoeken, een andere vierwieler zag staan die haar zou moeten gaan vervangen.
I.P.V. rood en Mondeo wordt het wit en Renault.




Vandaag bracht ze me opnieuw naar deze garage waar ik met pijn in mijn hart na vele fijne kilometers afscheid van haar nam.



Nu staat haar opvolger/ster op haar plekje voor de schuur.
We zullen nog aan elkaar moeten wennen o.a. omdat ze niet z'n grote buik als de Mondeo heeft.





Sorry voor mijn materialistische blog maar ik ben stiekem heel erg blij met het doorhakken van de steeds vooruit duwende knoop die de aankoop van een andere auto hete. En mijn een knagend gevoel in mijn maag gaf.

Ik vind het gewoon heel erg moeilijk veel geld uit te geven aan zoiets als een auto.
Eigenlijk zou je eenmalig een auto moeten kunnen kopen die dan de rest van je leven mee gaat. Mocht dat niet helemaal lukken dan zou die omgeruild moeten kunnen worden voor een ander. (Hmmm misschien had ik beter in Oost-Duitsland kunnen wonen. Kon ik kiezen uit trabant, trabant of een trabant)

Daarbij komt ook nog eens dat je dan moet gaan kiezen wat je wilt, belangrijk en fijn vind. De eerste vraag die ik steeds hoorde was naar welk merk ben je opzoek?
Nou eigenlijk wil ik graag dat je mijn oude auto terug in de tijd stuurt en dat die dan na de verjongingskuur schoon bij mij terug keert. Je had ze eens moeten zien kijken als ik met dat verhaal begon.

Maar ok naar minsten een jaar schuiven is het dan gelukt en daar mag ik dan toch ook wel weer beetje trots op zijn denk ik dan maar.



Geïnspireerd door de DezeWeekZagIk blogjes van Daan en Roos.

8 opmerkingen:

  1. Ik denk dat je best blij mag zijn met iets materialistisch hoor!
    Ik vind het ook altijd moeilijk afscheid nemen van iets, geniet er maar van en zorg er goed voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik vind het een leuke auto. Goede keus gemaakt hoor, en dan mag je er best ook een beetje van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben laast onze eerste auto samen gekocht nadat wij jaren zonder auto hadden geleefd, ik snap dat het een grote keuze is, was voor ons ook, maar met auto is het leven toch makkelijker. Mooie auto hoor, veel plezier ervan. Prettig Weekend, ✩NightEssie✩

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een flitsende auto! Geniet er maar van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. poe mooi is die nieuwe wel, maar ik herken dat gevoel van afscheid van je oude wel hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, spannend en lastig, zoveel geld uitgeven aan iets wat je alleen maar van a naar b brengt. Ik herken het heel erg, maar ben reuzeblij met de motor die ik tegenwoordig bezit. Ook al was die best prijzig en ook nog eens behoorlijk groot ;-)
    Ik hoop dat deze witte koets je veel veilige kilometers zal geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moest wel lachen om je stukje, ik zat me helemaal in te leven in die zielige Mondeo! Gefeliciteerd met je nieuwe racemonster! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi,

    such doch mal nach An- und Verkaufsläden bei euch in der Nähe! Ansonsten gibt es in Holland doch sooo schöne Läden ;)
    Oder evtl. Heilsarmee, Diakonie, Rotes Kreuz, die bieten auch oft Gebrauchtwaren an!
    LG Merle

    BeantwoordenVerwijderen