woensdag 18 mei 2011

Focaccia

Vandaag heb ik mijn eerst Focaccia gebakken.
Hieronder zie je de verschillende stappen met als laatste foto het eind resultaat.

Bloem, Water, gist, kruiden en suiker.


Rijzen met een beetje liefde.



Zongedroogde tomaten aan het weken om gesneden te worden.


Bloem, olijfolie, uien, knoflook en tomaat toegevoegd.


Klaar om opnieuw te rijzen.


Uitgerold op de plaat met aks extra de stukken olijf. Klaar om de oven in te gaan.



Het eind resultaat.


De randjes verdienen de volgende keer meer aandacht zodat je minder goed ziet dat het eigenlijk uit 2 lagen bestaat.

Als de focaccia zo een stukje is afgekoeld ga ik een stukje proeven ;)

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er goed uit! Ik steek altijd mijn vingers nog eens in het deeg, zodat je kuiltjes krijgt. Daar blijft de olie dan weer goed in zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er heerlijk uit!
    Dat ga ik morgen proberen!!
    Leuk dat je mijn blog komt volgen.
    Groetjes Else

    BeantwoordenVerwijderen