zondag 30 mei 2010

Doorgeefstokje - 'Wat ligt er bij jou op je kralenkamer'

Van Nancy kreeg ik het doorgeefstokje met de bijbehorende vraag "Wat ligt er bij jou op je kralenkamer"?

Aangezien mijn kralenkamer op dit moment volgeladen is met troep die daar absoluut niet hoort en ik eigenlijk ook al heel lang niet heb gekraalt heb ik een impressie gemaakt van de tafel in de woonkamer waar de naaimachine op staat.

Mijn naaimachine

Het is een oudje dat ik enkele jaren geleden 2e hands in een naaimachine winkel heb gekocht. Ik kan er goed mee uit de voeten maar ik denk er steeds vaker aan om een nieuwere met meer mogelijkheden te zoeken.



Naast de naaimachine vindt je dit hoekje wat ik een beetje opgeruimd probeer te houden zodat ik tijdens het werken mijn spulletjes makkelijk kan vinden.
De schaar die je ziet is mijn kartelschaar. Mijn stofschaar die er ook hoort te liggen ligt op dit moment ergens anders te slingeren.


Lapjes en ritsen




De stapel los op de tafel moet uiteindelijk nog netjes in de doos worden gestopt.
Ik heb nog steeds geen echte handige manier voor het opruimen van de lapjes.
Ik moet steeds de hele doos door om te zien wat ik heb.
Heeft iemand misschien een suggestie?

Lavendel

Mijn eigen geoogste lavendel van afgelopen jaar.
Dit zal toch ook nog anders opgeruimd moeten worden. ;)

Bovenop mijn lappendoosje staat een mooi schaaltje uit de kringloop (je ziet de bloemetjes niet omdat het zo vol is)met allerlei rommeltjes.

Er zitten o.a. een aantal stempels in. een kralen-/bellenkoord van de kringloop voor 0,65 cent, een borduurpakketje, mijn maak zelf een dotee pakketje van de dotee swap, schattige knoopjes, restjes band.

Naast mijn tafel staat een kastje waarin ik mijn materialen een beetje geordend probeer te bewaren. Op het kastje staat het strijkijzer in de aanslag voor gebruik.
Achter de plant zie je een pop staan die ik lang gelden heb gemaakt. Ze heeft nog steeds geen haar en gezicht. Ik weet niet hoe ik het haar geven aan moet pakken.
Dus dat blijft voorlopig nog even een project.


Als laatste foto laat ik nog even het vloerkleed zien wat bijna altijd naast de tafel ligt als ik achter de naaimachine zit.



Dan is het nu tijd om het stokje door te geven.
Ik geef hem aan anni-tas aangezien ik erg benieuwd ben naar hoe haar werktafel eruit ziet als ze bezig is aan een van haar tassen.

1 opmerking:

  1. haha, ik wil jouw vloerkleed wel, kan ie met de mijne (een zwarte ;-) spelen! Leuk hè, zo'n stokje?! Ik vond het ook heel leuk om eens te zien waar jij zoal mee bezig bent!! Dat schaaltje met kringloopschatten en geweldige stempels mag ook best deze kant op haha! Ja, de stofjes, ik vind het ook lastig. Ik heb nu doorzichtige dozen, dat werkt best goed, kan ik in ieder geval zien wat er in zit, al ligt er meer op dan in ;-)

    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen